Jongen met een kunstwerk

Oog in oog met vreemde dieren

Voor kinderen van 1ste tot 3de leerjaar

Misschien wist je het nog niet, maar het Middelheimmuseum zit vol vreemde dieren. We gaan samen op safari om ze allemaal te spotten!

Met een rugzak vol tekenmateriaal, klei en leuke toneelopdrachtjes trekken we op expeditie in het kunstpark. We sluipen voorzichtig tussen alle kunstwerken en gaan op zoek naar de meest bijzondere wezens uit de dierenwereld.

Maar dat is niet alles! Nadat we genoeg inspiratie hebben opgedaan, zetten we onze tropenhelm af. Dan maken we in het atelier ons eigen fantasiedier uit verschillende materialen zoals klei, takken, kippengaas en gips.

Enkele kunstwerken die ons inspireren:

Praktisch

Voor leerlingen van 1ste-3de leerjaar (6-9 jaar)

• Prijs: 20 euro
  • Gids: Minske van Wijk
  • Zorg dat je kind zeker de geschikte leeftijd heeft voor het atelier!
  • Aangekochte tickets worden enkel terugbetaald als het museum de activiteit moet annuleren (bijvoorbeeld door sluiting bij stormweer).
  • Het atelier gaat enkel door bij minimum 3 inschrijvingen.

Schrijf je hier in

Maatregelen voor een veilige omgeving

• Maximum 10 deelnemers per atelier.
  • Voor kinderen jonger dan 12 jaar is er geen veiligheidsafstand vereist. De begeleider/museumgids draagt te allen tijde een mondmasker of gezichtsscherm.
  • Alle activiteiten gaan buiten door. Enkel bij slecht weer wordt er voor de creatieve verwerking van een paar uur binnen gewerkt, in een optimaal verluchte ruimte.
  • Spoelbakken met water en zeep en papieren droogdoekjes aanwezig.
  • Alle gebruikte materialen worden na afloop gereinigd.
  • We hanteren een streng hygiëneplan voor het sanitair en voorzien richtlijnen voor het gebruik ervan.

Breng zeker mee

• Een lunchpakket en voldoende drinken.
  • Draag werkkledij, regenkledij en aangepast schoeisel, we werken vooral buiten.

Afspraak en contact

• Verzamelen om 10 uur – afhalen om 16 uur