Word sponsor

Sponsor het Middelheimmuseum en word onze bedrijfspartner. Het Middelheimmuseum heeft ondernemingen veel te bieden.

Als sponsor verbind je je aan het Middelheimmuseum met haar culturele en maatschappelijke doelstellingen. Zo lever je tegelijk een bijdrage aan de ontwikkeling van de samenleving. Deze samenwerking geeft jouw onderneming bovendien de kans om via cultuursponsoring belangrijke objectieven te realiseren.

 

Een win-win situatie: wat krijg je als sponsor?

Voor bedrijven die creativiteit hoog in het vaandel dragen, werkt investeren in kunst en in relaties met kunstenaars bijzonder inspirerend. Geld investeren in cultuur levert prestige en imago-verbreding op. Kunst en cultuur kan jouw bedrijf inzetten in de marketingstrategie.

Een museum sponsoren betekent dat je onderneming zich profileert als een ‘good citizen’. Je levert aan iedere bezoeker een blijvend bewijs van je inzet. Je krijgt er een prestigieus visitekaartje voor je onderneming bij.

Bovendien leveren wij je concrete tegenprestaties. Je krijgt bij elk sponsorpakket ‘exposure’ en ‘hospitality’ returns: opvallende visibiliteit, deelname aan belangrijke netwerkevenementen voor jou en je relaties, gebruik van de infrastructuur voor je exclusieve bedrijfsevents.

Je scoort dus hoog op ‘brand awareness’, ‘B2B networking’ en ‘incentives’. En vink ook gerust ‘entertaining’, ‘nieuw publiek’ en ‘CSR’ aan.

 

Hoe en wat sponsor je?

Sponsor worden kan met diverse formules en op verschillende niveaus: van projectgebonden sponsoring of structurele partnerships tot ‘in natura’ bijdragen.

Via een sponsorpakket voor een partnership van korte, projectgebonden duur gaat jouw bijdrage bijvoorbeeld naar een belangrijke restauratie, aankoop, wetenschappelijk onderzoek of tentoonstellingspresentatie.

Hou je meer van lange termijn? Dan word je bedrijfspartner op structurele basis, verspreid over enkele jaren en steun je eveneens een bepaald aspect uit de museale werking.

 

Hoe word je sponsor?

Voor de aankoop van een kunstwerk, neem contact op met de vzw Middelheim Promotors.

Voor een andere vorm van sponsoring, neem contact op met Sven Aertgeerts via +32 3 288 33 66 of middelheimmuseum@stad.antwerpen.be.

Wij staan open voor jouw wensen en zorgen voor een sponsorshipformule op maat.

Elke sponsoring is belangrijk voor ons – ongeacht de grootte. Wij zijn elke sponsor oprecht dankbaar!

 

Onze sponsors

In haar werking rekent het Middelheimmuseum ook op de steun van sponsors. Hun financiële en  materiële inbreng is noodzakelijk om tentoonstellingen te realiseren of om kunstwerken aan te kopen.

Structurele sponsors van het Middelheimuseum

Voor het verwerven van werken voor de collectie geniet het Middelheimmuseum de steun van

Projectsponsors

Het Middelheimmuseum kan voor de realisatie van tentoonstellingen en projecten vaak steunen op de generositeit van sponsors.

EXPERIENCE TRAPS (2018)

Diamond Shaped Room with Yellow Light van Bruce Nauman werd verworven dankzij de steun van:

en de Middelheim Promotors

Ackermans & van Haaren, Argo Law, Art Secure by Vanbreda Risk & Benefits, BASF, BNP Paribas Fortis, CMB, Cordeel, Delen Private Bank, Deloitte, Deme, EY, Grant Thornton, Hubo, Hugo Ceusters, inno.com, KBC, Laurius, Leasinvest Real Estate, Pamica, SipWell, Soudal, Havenbedrijf Antwerpen

De Nor van Dennis Tyfus werd gerealiseerd met de steun van FVWW Architecten, Van Den Weghe en Zuidervaart.

De tentoonstelling werd mogelijk gemaakt met de steun van

Meld je aan voor onze nieuwsbrief