Foutmelding

Could not retrieve the oEmbed resource.

Over het museum

Middelheimmuseum is uniek in kunstenstad Antwerpen. Want in welk museum kan je ook nog picknicken, badmintonnen, sneeuwmannen maken of je hond uitlaten?

"Als er mensen uit het buitenland op bezoek komen, neem ik ze altijd mee naar het Middelheimpark.... Dit park moet je zeker gezien hebben. Al die beelden in de prachtige natuur. Die mix tussen moderne en oude beelden. Daar ben ik trots op."
Dimitri Leue

Dit is Middelheim

Geschiedenis in woord en beeld

Het ‘Middelheim’ heeft zijn roots in de late Middeleeuwen en kent een bewogen geschiedenis tot op de dag van vandaag. Dit is het verhaal van een bijzondere plek, het museum en zijn collectie.

Foto- en filmbeheer

Op zoek naar een foto van een kunstwerk uit onze collectie? Of wil je zelf een foto- of filmshoot in het Middelheimmuseum organiseren? Dat kan, maar er zijn wel enkele zaken waarmee je rekening dient te houden.

Beeldaanvragen

Zoek je een foto van een kunstwerk dat deel uitmaakt van de Middelheimcollectie?

Film en fotografie

Wat moet je weten voor je op het domein gaat fotograferen en filmen? De do’s-and-don’ts op een rijtje.

Een bruikleen aanvragen

Hoe vraag je een bruikleen aan? Lees er alles over op deze pagina.

Steun ons

Word vriend

Als Vriend bent je ambassadeur van het Middelheimmuseum. Word lid van de Middelheim Promotors!

Word schenker

Iedere gift of schenking, hoe klein ook, is meer dan welkom! Geef aan het museum en word mecenas!

Word sponsor

Het Middelheimmuseum heeft ondernemingen veel te bieden. Word onze bedrijfspartner.

Werking en contact

Werking

De vijf ‘pijlers’ van het museum.

Lees hier de missie en visie van het museum.

Wie is wie?

De mensen voor en achter de schermen.