Into the light. Video- en lichtinstallaties in de openbare ruimte

9 t/m 19 december 2010

De derde editie van Into the Light is een internationaal tentoonstellingsproject met presentaties op verschillende locaties in Antwerpen Zuid.

Verschillende werken worden getoond op de Leopold De Waelplaats. Een wandelparcours met in-situ werk, lichtkunst en projecties op gevels, ramen en schermen is uitgestippeld vanop het plein, langsheen de galerijen tot het M HKA en Cinema Zuid.

Het Zuiderpershuis wordt de uitvalsbasis van Middelheimproductie die in het kader van 'Into the light' een artisitieke interventie kleuren in dit festival. Zowel vooraanstaande buitenlandse kunstenaars als gekende Vlaamse kunstenaars en een aantal jonge kunstenaars nemen deel aan dit project. Lees de zaaltekst (pdf).

Into the Light vindt plaats in de maand december als tegengewicht voor de nood aan licht in de korte en donkere dagen van het jaar.

Tijdens Into the Light is er op de grote M HKA-muren het bevreemdende sleutelwerk Tell van de Oostenrijker Erwin Wurm te zien, een voorproefje van de grote solo-tentoonstelling die het Middelheimmuseum in 2011 opzet met de kunstenaar.