DE SOKKEL #6: Folkert de Jong

6 oktober 2013 t/m 20 april 2014

Folkert de Jong maakt – parallel aan zijn tentoonstelling – ook voor De Sokkel in het Stadspark een werk.

Tweemaal per jaar slaan wijkvereniging Klein Antwerpen en het Middelheimmuseum de handen in elkaar voor een experimenteel artistiek project extra muros. Met de interventies wordt de rol van kunst in de openbare ruimte in vraag gesteld en het historisch waardevolle stadspark in de kijker geplaatst.

Voor het werk op de wat verborgen opgestelde sokkel liet hij zich inspireren door straatartiesten (zoals jongleurs) die de meest spectaculaire trucs verzinnen om de aandacht van de voorbijganger te trekken. Zo speelt het werk een dubbele rol: de sokkel zal niet langer onopgemerkt blijven, maar het werpt ook een kritische vraag op over de rol van de kunstenaar in de openbare ruimte.

Vorige edities

De Sokkel is een coproductie van Wijkvereniging Klein Antwerpen en Middelheimmuseum. Met steun van district Antwerpen.

Ga naar